måndag 24 juni 2013

Mer på samma tema

Som sagt, Belle är nog lite förvirrad när det gäller detta att vara hund eller katt. Har jag nämnt att hon är ännu bättre än katterna på att ta insekter? Flugorna börjar bli eländigt många här i huset (vi bor ju på landet) och Belle praktiskt taget studsar kring väggarna för att ta dem. Ute är det främst myggen som skall akta sig för hennes snabba mun... men tyvärr lyckas hon inte hindra alla från att sticka henne, så hon har rätt många myggbett på ryggen just nu, stackars liten. Önskar att jag kunde hjälpa henne med det, men vet inte hur? Själv är jag ordentligt allergisk mot mygg och går på medicin mot dem så här års...

Apropå sjukdomar, så har den här dagen varit ett sorgligt typexempel på varför jag inte kan ha hund året runt. Natten har varit svår, med både allergiproblem och migrän, så jag har sovit bort stora delar av dagen idag... det är så det blir när någon av mina sjukdomar gör sig påmind. Särskilt migränen hindrar mig från att ta ut Belle på hennes välbehövliga rastningar och än mindre de längre promenaderna som vi både tycker så mycket om... så idag har jag varit en mycket tråkig sommarmatte, och Belles rastningar blivit mycket korta (ursäkta missbruket av ordet "mycket", men jag är fortfarande luddig i huvudet). Förhoppningsvis kan jag gottgöra henne i morgon istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar