torsdag 22 augusti 2013

Framtidsplaner

Återigen har jag varit dåligt på att blogga åt Belle... men det betyder inte att vi har legat på latsidan, utan tvärtom att vi haft bättre saker för oss än att sitta vid datorn. Belle har varit med gammelmatte och mig på en endagsresa runt Vänern, där vi bl.a. besökte djupa dalsländska skogar och tittade på Håveruds akvedukt, som fortfarande är i drift.

Vi har också deltagit i årets upplaga av Walk for the Strays - en marsch för att stödja alla hemlösa hundar i världen och de människor som arbetar med att förbättra dessa hundars liv! Tyvärr kunde Belle och jag inte gå med i det gäng med hundar och mattar/hussar som utgick från djurhemmet i Kristinehamn, som tänkt, eftersom gammelmatte är hjärtsjuk och jag måste vara i hennes närhet... men vi gick ungefärligen samma sträcka i Skövde istället (vid sjukhuset) och lämnar pengarna till den ansvarige vid djurhemmet för vidare befordran till DogRescue.

Nästa helg (d.v.s. sista helgen i augusti) var det meningen att Belle och jag skulle delta i en svamphundskurs i Kristinehamn, ledd av Sigge Svamphund... men tyvärr fick vi inte ihop tillräckligt med intresserade deltagare med så kort varsel, så nu har vi skjutit upp kursen ett tag. Kanske var det bra av en annan orsak, nämligen den att det har regnat för lite för att svampen skall trivas...

Och så är det ju detta med kommande helg. Gammelmatte och jag skall nämligen delta i en viktig gudstjänst i Capella Ecumenica på Västra Gärsholmen i Sankt Annas skärgård utanför Söderköping - och det är en fågelskyddsö, dit man helst inte skall medföra hundar - särskilt inte sådana hundar som Belle, som älskar att jaga fågel! Därför har vi ordnat så att Belle får komma hem till sin matte och hundkompisarna några veckor... Michelle kommer hit i morgon kväll för att hämta henne, och vi försöker som bäst förklara för Belle både varför hon måste åka och att jag kommer och hämtar henne i mitten av september. Undrar just hur det kommer att kännas att inte ha hund? Jag har redan börjat vänja mig... och jag ser fram emot att få hem henne igen sedan, för vi har köpt agility-hinder som vi skall montera upp i trädgården!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar