onsdag 15 oktober 2014

Snart Halloween

Jag har funderat mycket kring det här med Halloween... de där katterna som bor hos gammelmatte skall nämligen ha Halloween-party snart, och Philemon och jag är bjudna, så jag behöver ha en bra dräkt att klä ut mig i. Vad tycker ni att jag skall gå som? Det finns massor av skojiga, dumma, kluriga och fåniga dräkter har jag sett när jag googlar på nätet, men jag vet inte riktigt vad som skulle passa mig bäst...

Den här är enkel och passar mina tjusiga huggtänder rätt bra, tycker jag. Och så är jag ju redan svart, så allt jag behöver är vingarna.

Men den här är också rätt cool, och kanske skulle skrämma katterna mer?

"Äsch" fnös Philemon när jag frågade honom. "Du ser ju redan ut som ett skelett, fast svart, så vad skulle det bli för skillnad?"

Då tittade jag på den här dräkten istället och tänkte att den kanske skulle passa mig som har en lång, smal svans...

Men det ville inte matte, för det skulle bli alldeles för svårt att sy enligt henne. Hon föreslog istället den här dräkten:

"Den är som gjord för dig" fnissade hon, och Philemon fullständigt vrålade av skratt där han rullade omkring på golvet. Hmpf! Som om inte katterna gör narr av mig redan som det är! Nej, något får vill jag absolut inte se ut som, hellre då ett alldeles vanligt spöke - den dräkten är i alla fall lätt att göra.

Men sedan kom jag på det - DEN PERFEKTA DRÄKTEN! Jag klär förstås ut mig till Dobby, ni vet, den där lilla husalfen i Harry Potter-böckerna... alla säger ju att jag ser ut som han, så det passar väl bra?!?

Blir ju världens enklaste sak att fixa den dräkten, menar jag - bara några hål i ett örngott, så är jag klar för festen. Partyt kan börja!

PS. Jag har lånat alla bilderna från nätet... så om någon blir arg på mig för det, får ni voffa till så tar jag bort dem. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar