onsdag 8 oktober 2014

Det regnar

Det läskigaste jag vet är att bli blöt, så när det regnar vägrar jag att gå ut. Förut TVINGADE matte ut mig ändå och påstod att jag MÅSTE kissa fast jag försökte förklara för henne att jag har en JÄTTESTOR blåsa och kan hålla mig hur länge som helst, nästan... men sedan visade jag henne att jag minsann kan använda Philemons sandlåda minst lika bra som han gör och nu tvingar hon bara ut mig om det regnar lite lite grand. Öser det ner, så får jag stanna inne i värmen *myser*.

Idag har jag bara satt tassarna utanför dörren två gånger. Det var läskigt blött i gräset, men det regnade åtminstone inte, så jag skyndade mig att kissa och sprang upp till ytterdörren igen efteråt.

Och för en gångs skull begriper matte vad man skall göra sådana här dagar - man skall ligga ihoprullad under ett varmt, skönt täcke! Att hon inte begripit det förut? Fast hon säger att det beror på att hon inte mår bra och att man faktiskt varken kan eller skall sova bort hela dagar. "Sådant kan ni djur unna er" förklarade hon "men vi människor måste ta hand om saker och ting, så vi kan inte göra så". Och så pratade hon om hushållsarbete och matlagning och städning och tvätt som måste göras... jag orkade inte lyssna på henne, om jag skall vara ärlig. Dessutom kan det ju inte vara sant att hon MÅSTE ta hand om de där sakerna, för idag har hon ju inte gjort det?!?

Ursäkta mig, men nu hinner jag inte tassa mer... det doftar mat i köket!

5 kommentarer:

  1. Jam undrar jag vad Philemon tycker om att du använder HANSes toalett jag ??!!
    Hoppas din matte mår bättre nu för även om det är mysigt att ligga under täcket när man mår bra så är det riktigt trist att behöva göra det för att man mår dåligt.

    Tassklappar o Nosbuffar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kjelle, Philemon tycker INTE om att jag använder hans låda... men han tycker ännu sämre om mitt ylande när jag är nödig men inte vill gå ut, så han säger att jag får använda lådan om jag gräver över ordentligt efter mig. Och det gör jag, lovar!

      Radera
  2. Heeej! Buller och Bang envisades med att jag inte läst din kommentar ordentligt... å se de hade rätt! Så jag ska bara säga att såklart vi kan länka till varandras bloggar - din är jättetrevlig att läsa!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så roligt att du vill länka hit, matte Katarina! Jag blev förtjust i dina tjejers blogg redan när jag läste inlägget om pojkfunderingarna...

      Hälsningar från Belles matte Carina.

      Radera
  3. Att vovvar MÅSTE ut i alla väder är inte roligt.
    Du är så smart när du insåg vad Philemon använde lådan till, får han och de andra 4benta i klostret, måste väl du också få.
    Kraffsa över det du gör ordentligt, så blir alla glada, även Philemon :)

    Nosgos och kram till Matte å Gammelmatte

    SvaraRadera