fredag 27 september 2013

Höstmys, möte och kattungar

Jag är ledsen att jag är så dålig på att uppdatera bloggen just nu... det har varit så mycket att göra denna vecka, att jag inte hunnit med ens hälften av vad jag borde ha gjort. Men Belles och mina promenader fortsätter att vara härliga, och att ligga och mysa i soffan, läsande en bok, med Belle tätt intill eller ovanpå mig är underbart. Inte för att vi har fått särskilt långa sådana stunder än... men jag ser fram emot det slags umgänge framöver, vartefter jag blivit klar med plikterna och kan unna mig lite höstmys.

I tisdags kväll var Belle med på månadens styrelsemöte i Djurskyddet Kristinehamn och gjorde sig mycket populär hos de församlade. Hon satt eller låg i deras knän i tur och ordning, tiggde godis (vilket hon fick) och rullade sedan ihop sig i kökssoffan (vi satt i köket på djurhemmet) för att sova medan vi betade av punkterna på dagordningen. En klok strategi, tycker jag, med tanke på att våra möten alltid tar minst tre-fyra timmar... och under de timmarna hinner vi massor, för vårt djurskydd är djupt engagerat i många olika saker. Förutom själva djurhemmets verksamhet och opinionsbildningen kring djurskydd och djuromsorg arbetar vi också med REDE och Mini-REDE, en loppis, samarbete med polis och myndigheter i vanvårdsärenden m.m...

Tack vare att vi ändå befann oss i Kristinehamn, kunde vi också besöka den fina hundgården så att Belle fick sträcka ut ordentligt - det syns lång väg hur hon älskar att springa i full karriär! *ler stort*

Igår hände något annat, som Belle uppskattade mycket - vi fick besök av en god vän som ville träna sina kattungar (skogkatter) att åka bil längre sträckor och till andra ställen än veterinärkliniker, möta främmande människor och katter samt lära sig att hundar inte per automatik är farliga. Och då passade det ju bra att komma till just oss, som kan erbjuda allt det där på ungefär en timmes avstånd hemifrån kattmamman. Praktiskt! Sedan var det ju absolut inte fel att få gosa kattungar och prata bort ett par timmar med kattungarnas trevliga matte Maria. Medan Belle förgäves försökte adoptera de små "valparna" som sina egna och inte kunde förstå varför de hela tiden väste åt henne och kröp undan... stackars Belle, hon vill ju bara vara mamma! Hemifrån är hon van att ta tass om både valpar och kattungar, så hon kunde naturligtvis inte förstå att hon inte fick göra det nu när hon hade två småttingar precis framför nosen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar