söndag 12 januari 2014

Usch! morrar Belle

Så kom den då, i mitten av janari - det som Sigge Svamphund kallar fulvintern. När Belle väckte mig tidigt i morse med beskedet att hon måste gå ut och det NU, var ingen av oss beredd på synen... men under natten hade temperaturen sjunkit till -9 och snö fallit. Medan jag letade fram mina stövlar, fick Belle börja utan mig - jag släppte ut henne och hon störtade iväg ut i det vita (ni ser spåren till vänster på bilden).

Så var jag färdigklädd och anslöt mig till Belle, som vilset tassade omkring i trädgården och försökte hitta en kal fläck mark att uträtta sina behov på. Större delen av tiden försökte hon också gå på bara tre ben - kunde hon, skulle hon röra sig utan att sätta en enda tass i det där äckligt blöta och kalla. Fast så särdeles blött var det nu inte, utan tvärtom hård skare... hm, hur skyddar jag hennes tassar från det? Måste nog slå en pling till Michelle vid tillfälle och diskutera saken.

Hur som helst flydde Belle snart in i husvärmen igen, och nu ligger hon inrullad i tre (!) filtar i sängen. Misstänker att det inte blir några längre promenader de närmaste dagarna. Tunga moln har rullat in över himlen och det blev mörkt rekordtidigt t.o.m. för att vara i januari...

Belles favoritträd ger inget skydd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar