torsdag 17 oktober 2013

Blöta tassar

Nej, idag tycker inte Belle att det är läge för långpromenader - det har regnat oavbrutet sedan i natt och därtill hänger en envis dimma runt huset. Med andra ord är det inomhus-mys som gäller, och kisspromenaderna går mellan ytterdörrstrappan och närmaste träd där man kan uträtta sina behov utan att bli blöt över ryggen. Blöta tassar går dock inte att undvika, vilket Belle verkligen beklagar - hela hennes ansiktsuttryck speglar vad hon tycker om vätan i gräset.

En liten bilresa har det dock blivit, för gammelmatte skulle på sjukgymnastik i Gullspång (där vårdcentrum ligger) och efter det bli vaccinerad mot influensa och lunginflammation. Under tiden satt Belle och jag i bilen - jag försökte förstås erbjuda henne en promenad, men så fort jag hade fått ut henne ur bilen hoppade hon bakom ryggen på mig in igen och markerade demonstrativt att det var trevligast "inomhus". Så vi fick lyssna på radio istället.

Nu ligger hon och vaktar ugnen, där jag som bäst gräddar varma mackor till middagsmat åt gammelmatte och mig. Belle och katterna skall få lite kokt lax senare i kväll, har jag tänkt...

1 kommentar:

  1. Belle har rätt!
    Vem gillar att bli blöt och kall om fötterna/Tassarna???
    Usch!!!
    Varma mackor är jättegott, det åt vi i tisdags kväll med var sin mugg te, mums!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera