tisdag 31 december 2013

Ett nytt hundår väntar

Varför säger man att dåliga dagar är "hunddagar" och dåliga år "hundår"? För mig har Belles intassande i mitt liv varit enbart positivt och fyllt dagarna med kärlek, glädje och en massa nyttig motion. En hund tillför så oändligen mycket till livets vardag! Sommaren och hösten har varit fruktansvärt turbulenta och vi har tvingats uppleva så mycket som varit så svårt - en bilolycka, mammas (gammelmattes) svåra sjukdomar, mitt nervsammanbrott, Immas död (för att bara nämna ett par av händelserna)... men Belle har hållit mig uppe, och våra promenader har givit mig frid i hjärtat.

Så jag ser fram emot hundåret 2014 - det skall bli underbart! Förhoppningsvis kan vi lära oss kontakt på avstånd, så att jag kan släppa henne lös och ändå ha kontroll över att inget ont händer henne, och så skall vi gå en intressant kurs i svampsök för hund (och matte). I september reser vi till Malmköping och deltar i en jättestor svampletarträff, och det skall bli fantastiskt roligt! För att inte tala om alla vardagarna med fina skogspromenader, utflykter, bus och lek, gos i soffan och värmande av varandra i sängen... tro mig, kunde jag spinna eller vifta på en svans skulle jag göra det i sådana stunder.

Tusen tack, Michelle, att du avstår från Belle för att jag skall få uppleva det här fina hund-livet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar