torsdag 12 december 2013

Belle har fått nya vänner

Jag var så övertygad om att jag hade nya bilder på Belle i kameran, men när jag nyss tömde den fanns bara foton från sjukhuset... så jag har tyvärr ingenting att visa er idag. Däremot kan jag berätta att Belle har fått nya vänner, något som gläder mig mycket!

Som jag har skrivit tidigare, ligger mamma (gammelmatte) på sjukhuset i Skövde med svåra hjärtproblem. I måndags kände jag mig frustrerad över att jag inte kunde vara så mycket hos mamma som jag skulle vilja, eftersom jag vägrar att låta Belle sitta och frysa i en kall bil men p.g.a. resans längd (en timme enkel väg) inte heller kan låta henne vara ensam hemma... och det här bekymret vädrade jag på Facebook, varpå en vän skrev att Belle gärna fick vara hos henne om jag behövde det. Sagt också gjort, jag lämnade Belle hos henne på måndagseftermiddagen, och hela tisdagen kunde jag vara hos mamma. Just precis den dagen fick personalen äntligen så pass mycket stabilitet i hennes värden att hon kunde opereras! Alltså fick jag vara med både före och efter operationen, medan Belle var i trygga händer hemma hos min vän - som dessutom har egna hundar och katter. På kvällen dagen innan kunde jag läsa i ett inlägg på Facebook att Belle och de andra hundarna låg i en mysig hög i soffan och tittade på TV... de orden värmde bortom ord, för då visste jag att hon mådde bra! Och därför kunde jag också koppla av allt annat och koncentrera mig helt och hållet på mamma just precis när jag behövde det som allra bäst.

Sent på kvällen, när mamma vaknat ordentligt efter operationen och allting såg bra ut, åkte jag hem till min vän och hämtade Belle. Hon verkade trivas alldeles utmärkt med sina nya vänner, men var också glad att se mig... det kändes fantastiskt att åter ha henne i famnen, och jag tackade min vän ur djupet av mitt hjärta för att hon hade ställt upp just när det behövdes som bäst. En trygg hundvakt är guld värd! Och i det här fallet var det inte bara frågan om en hundvan person (som också kan djurvård), utan hon känner till just vinthunden som ras... alla hundraser har ju sina speciella drag, och att man "kan" en ras betyder inte att man automatiskt begriper sig på en annan. Själv är jag inte särskilt kunnig på någon hundras... före Belle har jag bara haft skotsk terrier, så jag har mycket att lära mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar