lördag 1 februari 2014

På friare tassar

Något som jag drömt om ända sedan Belle flyttade hit, är att kunna släppa henne på fria tassar så ofta som möjligt. Och de senaste veckorna har det börjat fungera riktigt bra! Vi håller oss vid de tillfällena hemma i trädgården och hon får springa fritt i skogsområdena runt om så länge hon inte springer ut på vägen... och däri ligger nyckeln till att jag vågar släppa lös henne: hon springer aldrig ut på vägen! *glad* Så medan jag skottar snö, bär sopor, hämtar posten eller vad jag nu sysslar med, kan Belle skutta omkring som hon vill och sedan kommer hon med gladsvansen i topp tillbaka, snöig om nosen och färdig att gå in i värmen igen. Det känns fantastiskt bra att kunna ge henne denna frihet utan att behöva vara orolig för henne... och idag, när vi besökte min närmaste väninna här på orten, kunde jag till min stora glädje släppa ut Belle även där utan att vara rädd att något hände. Min väninna bor på landet, och de enda "grannarna" är skog och en kohage (där det just nu inte går några kor).

Det är så jag vill ha det: Belle skall få så mycket frihet som möjligt, utan att vi tar några risker.

2 kommentarer:

  1. Birgitta Källman2 februari 2014 kl. 00:13

    Va härligt både för dig och Belle ♥

    SvaraRadera
  2. Härligt för Belle att få skutta på fria tassar, utan risk :)

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera