torsdag 29 augusti 2013

Saknar Belle!

Orsaken att Belles matte hämtade henne var ju att gammelmatte och jag skulle besöka en fågelskyddsö... men sedan blev besöket aldrig av, utan istället fick gammelmatte en stroke natten till i måndags. Det var just sådana eventualiteter som gjorde mig tveksam till att bli hundägare på heltid, eftersom jag vill vara hos mamma på sjukhuset när hon ligger inne - och stackars Belle kan ju inte sitta timme ut och timme in i bilen, lika lite som hon kan vara ensam hemma med katterna lika länge.

Men visst saknar jag henne - alldeles väldigt mycket! Och det gör gammelmatte också. Vi pratar med längtan om den dag då vi skall hämta hit Belle igen, och sedan hoppas vi kunna ordna med en back up i närheten - någon som akut kan ta emot Belle om mamma hamnar på sjukhus igen. Skall prata med lite hundvänner om någon av dem kan tänka sig att ställa upp, för förhoppningsvis skall det inte vara ofta förekommande...!

För visst skall vi hämta Belle! Så snart det har lugnat ner sig här hemma och jag har tid för promenader, skall Belle få komma hem... hennes matte säger också så, att det här har blivit Belles nya hemma och att hon tror att Belle längtar lika mycket efter oss som vi längtar efter henne. Hon har det bra hos sin riktiga matte, självklart är det en trygg och kärleksfull miljö för henne! Men det vi kunde ge Belle var ensamhundens priviligierade tillgång till fullständig uppmärksamhet... och det tror jag att hon uppskattade. Här behöver hon inte dela matte med någon annan, utan har tvärtom TVÅ mattar alldeles för sig själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar