söndag 26 maj 2013

Alla börjar vänja sig

När Belle kom hit, fick sju katter spader och flydde åt alla håll i huset. Ja, så är det - här bor sedan länge sju kattsonligheter, och fem av dem är f.d. hemlösa missar som vi faktiskt inte vet mycket om... som t.ex. vad de har för erfarenheter av hundar. De två rexarna har fått möta italienare tidigare, då det var tal om att Belles kompis Lena skulle stanna här ett tag, och det gick bra. Men, som sagt, hur skulle husisarna reagera?

Nu har Belle bott hos oss i femton dagar och jag kan, lite till min förvåning, konstatera att djuren samsas riktigt bra med varandra. Första natten vägrade rexarna att sova i min säng (som de annars brukar göra), eftersom Belle låg där (under täcket)... men redan nästa natt var de tillbaka och sedan dess har det inte varit några problem. Husisarna har gått långa omvägar och Belle har aktat sig noga för dem... men idag såg jag hur de obekymrat passerade varandra. Och så fort gammelmatte eller jag lägger oss ner, ser det ut så här:


Gammelmatte med sällskap vilar middag

1 kommentar: