torsdag 30 maj 2013

Var tog isterbandet vägen?

Igår hade Belle ingen bra dag. Himlens alla kranar stod vidöppna hela dagen och bara vräkte ner vått över oss, så fast Belle fick följa med gammelmatte och mig in till Mariestad där gammelmatte skulle röntga höften på sjukhuset, blev det inga roliga promenader. Istället fick hon vara lös i bilen de gånger jag behövde gå in på olika ställen (biblioteket, matvarubutiker m.fl. ställen) och hade då sällskap av gammelmatte. När bilen rör sig, ligger Belle och vilar i sin bur, kanske skall tilläggas - inga djur skall resa lösa, eftersom de då är mycket oskyddade om något händer. Så har man inget säkerhetsbälte till sin hund (eller katt), skall de alltid resa skyddade i en bur.

Väl hemma igen lagade matte rotmos och isterband. Och på något konstigt sätt försvann en stor bit isterband medan jag lämnade köket en kort stund... det var väl märkligt? När jag kom ut i köket igen, satt en hund och en katt och tittade hungrigt på diskbänken... men ingen av dem ville erkänna stöld av isterband, så jag bordlade ärendet. Lite senare, när djuren hade fått middag, ville Belle - som vanligt - diska katternas matskålar och en av dem åkte i golvet och gick i kras. Då fick matte bråttom att kolla att allas tassar var oskadade! Jag bryr mig inte om att saker går sönder, de är döda ting som alltid går att ersätta och förresten inte är värda en massa energi... men om djuren skadar sig förlåter jag aldrig mig själv.

Idag har det varit lite mer action i Belles sommarliv. Hon har hjälpt mig att tvätta flera omgångar tvätt, packat diskmaskinen och lagat mer mat till festen nästa torsdag... och så har vi haft en riktigt gosig siesta i sängen tillsammans, som givetvis slutade med att vi allihop (matte, hund och katter) somnade. Vi vaknade till framåt kvällskvisten och tog en studsig och hoppig promenad i trädgården en lång stund, och lite senare skall vi ta en kort biltur ner till stranden för att gå lite till...

Måste få visa er en så härlig bild, som jag tog av Belle igår kväll! Lägg särskilt märke till hur hon håller frambenen... *skrattar*

Just nu ser det dock ut så här i soffan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar