lördag 18 maj 2013

Brukshundsklubben

Idag kan jag tyvärr inte bjuda på några bilder, eftersom jag har tillbringat större delen av dagen med att uträtta viktiga ärenden. Under tiden har gammelmatte varit hemma och tagit hand om Belle och katterna, och de har tydligen gonat sig i solskenet i trädgården.

Nu i kväll tog jag dock Belle med mig i bilen och åkte till Hova (det tar cirka 10-15 minuter dit), där hon fick ta en skön promenad runt borgen (kommunens turistbyrå vid E20). Ja, det är en "riktig" borg även om den är nybyggd och varken så stor, pampig eller solid som de ursprungliga borgarna. Fin är den dock, och mycket populär inte minst bland barn! Och där finns dessutom en välskött och mysig rastplats med toaletter samt busshållplats för Swebus Express som gör det både billigt och enkelt för oss landsortsbor att resa.

På tillbakavägen bestämde jag mig spontant för att kika på Brukshundsklubbens ställe, som ligger några kilometer hitom Hova. Det visade sig vara ett riktigt lyckokast! Där fanns nämligen en inhägnad hage... så vi gick in, jag tog av Belle koppel och halsband och sedan rusade en lycklig hund kors och tvärs i denna underbara hage en lång stund. Att Belle är vinthund och byggd för att springa fort går inte att ta miste på när man ser henne i full galopp! Och jag lät henne hållas till hon var så trött att hon inte ville springa mer... då åkte vi hem igen, medan jag gjorde en minnesanteckning inombords att snart återvända till detta fantastiska ställe. Där finns agility-hinder också, så jag skall testa vad hon gillar sådant...

1 kommentar:

  1. Så roligt att ni hittade Brukshundsklubben. Har ni tur så träffar ni andra vovvar att leka med.
    Agility kan vara jätteroligt, ni får prova och se om Belle tycker om det.
    Att jobba med skallen är viktigt också :) Du får gömma gottisar som hon får leta efter inne eller ute!

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera