torsdag 16 maj 2013

Sommarvärmen gör en slö

Redan tidigt i morse kändes det att dagen skulle bli sommarvarm, himlen var blå och solen sken. Så när vi var klara med morgonens diverse uppgifter - och jag kommit hem från ett akut läkarbesök, där det uppdagades att jag har fått borrelia - beslöt vi oss för att ha en skön, lat dag i trädgården. Alltså kopplades Belle till spårlinan och fick gå "fritt" i trädgården, katterna hade fri tillgång till kattgården och gammelmatte och jag slog oss ner i trädgårdsmöbeln. Min läkare hade sagt att jag de närmaste nio dagarna, medan jag äter antibiotika, måste hålla mig undan solsken... så jag ordnade parasollskugga åt mig, och när jag måste röra mig från den hade jag långärmad huvtröja på mig. Tur att man inte är den sorten som älskar solbad! Tråkigt nog är jag inte heller den sorten som älskar värme. Så heltäckande kläder och en hatt som skuggar ansiktet är inte precis min favorit-utstyrsel så här års.

Belle visste inte riktigt vad hon gillade bäst - sol eller skugga. Ibland sträckte hon ut sig i solskenet, ibland föredrog hon att ligga i skuggan under bordet. Katterna hade ett mycket lättare val: ju mer sol desto bättre!

Och emellanåt kunde Belle inte låta bli att spana på särskilt husisarna där inne i buren... hon är van vid rexar och kommer fint överens med Philemon och Imma, men husisarna verkar göra henne lika nervös som hon gör dem. Nåja, de vänjer sig allesammans.

Med flit har vi tagit det lugnt idag... för i morgon blir det en heldagsutflykt med många nya intryck och upplevelser!

2 kommentarer:

  1. De behöver lite tid på sig tills de känner varandra hela gänget :)

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera
  2. Men fyjam har du åkt på Borrelia ?!
    Tror det är tur för Belle att husisarna är inom lås och bom :)

    SvaraRadera