fredag 31 maj 2013

Vinthundstempo

Att Belle är en vinthund, om än i miniformat, går inte att ta miste på. Hon är en utpräglad sprinter som, när hon får chansen, fullkomligt exploderar i full galopp under en kort stund - och sedan är hon nöjd med att gå och strosa i gräset, beta grässtrån och nosa runt i marken. Dock, under den stund hon springer, skulle man behöva ett motorfordon för att komma ikapp henne!

Med detta sagt, vill jag bjuda på några mer eller mindre halvsuddiga bilder (tagna med en liten digitalkamera av det äldre slaget) av Belle i full frihet i den inhägnade hagen:

När hon sprungit färdigt och spankulerat omkring för sig själv i hagen en god stund, kopplade jag henne och tog en skogspromenad bortom brukshundsklubbens lilla stuga. Vi gick inte särskilt långt in i skogen, eftersom jag inte hade låst bilen, men stigen var vacker så jag planerar att återvända fler gånger.

Promenad, förresten... så här ser det i allmänhet ut när vi "promenerar", Belle och jag:

Till sist var vi trötta, bägge två, och återvände till bilen för att dricka vatten och vila lite i skuggan. Sedan åkte vi hemåt, men passerade huset och fortsatte ner till Badängen för att svalka oss nere vid stranden.


Segelbåtar på väg in i hamnen


Va'?!? Finns det fisk här också?!?


Hm, om man skulle bli båthund? Nääää...


På spaning efter den fiskmås som flytt

1 kommentar:

  1. Hon är söt, er lilla sommarhund :)
    Vi har läst Immas skvaller om att hon är ovanligt smart också, som gör sina behov i kattlådan när hon inte VILL ut i regnvädret *skrattar*

    Kram
    /Julia

    SvaraRadera