tisdag 11 juni 2013

Flämtvarmt

Hur många solvarma dagar i rad kan man ha? Jag menar, det är ju inte direkt vanligt här i våra trakter att himlen är klarblå dag efter dag efter dag... naturen mår inte riktigt bra - och knappt vi heller, åtminstone vissa av oss. Vår Cornish Rex-hane Philemon har blivit solsjuk och skippade middagen i kväll, vilket är extremt ovanligt! Och själv har jag varit tvungen att ta siesta under sena eftermiddagen för att orka med kvällen. Men då hade jag i och för sig klippt gräset i hela trädgården först, samt sågat ner döda grenar i vårt stora plommonträd och finrensat i "minneslunden"... ja, vi har en minneslund här, där vi tänder ljus för dem (både två- och fyrbenta) som gått över Regnbågsbron.

Belle har varit med i trädgården hela dagen; ibland strosat omkring, ibland legat och solat, ibland vilat i skuggan. Hon har givetvis tillgång till svalt vatten hela tiden, så ni behöver inte vara oroliga för att hon blir för varm... jag vet ju hur mina svartvita (och innan dem en kolsvart) katter har det när sommaren är som hetast, så jag hanterar Belles svarta päls med samma omsorg. Hennes päls är ju dessutom supertunn, precis som Philemons...

Lite bilder från dagens trädgårdsvistelse:


Belle strosar och nosar...


Har hon fått för mycket sol nu?!? *orolig*


Nej, hon lever fortfarande *puh*


Kanske finns det lite svalka under gammelmattes klänning?

I morgon blir det lite mer aktivitet, för då skall Belle få följa med till Skövde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar